تیرچه کُرمیت دراسکلت بتنی

 

تیرجه کرمیت با مهر استاندارد
تیرجه کرمیت با مهر استاندارد

تیرچه کُرمیت دراسکلت بتنی

تیرچه کُرمیت دراسکلت بتنی-نکات لازم ،اندازه گیری واجرا. بعد از سالیان طولانی استفاده از تیرچه کُرمیت در اسکلت بتنی کاربرد آن در این نوع سازه نیز بعلت مزایای آن مقبولیت عام یافته.

تیرچه کُرمیت
تیرچه کُرمیت دراسکلت بتنی – جوشکاری زیر گاز

-نکات لازم ،اندازه گیری واجرا

طول تیرچه در اسکلت بتنی

باید توجه داشت که در پل های بتنی به صورت آویز که تیرچه امکان ورود به داخل شبکه خاموت را دارد ، بال فوقانی تیرچه حداقل باید از یکطرف عقب تر قرار بگیرد.

دستور ساخت تیرچه در پوتر آویز
                                                                                                          تیرچه کُرمیت دراسکلت بتنی- دستور ساخت تیرچه در پوتر آویز

 

با این روش ساخت تیرچه  بدون آنکه به میلگرد فوقانی پوتر تداخلی داشته باشد، داخل پوتر می شود. بعد از ورود کامل  به پوتر ، تیرچه به داخل پوتر مقابل  وارد می شود. به اصطلاح حرکت کشوئی صورت می گیرد.

تیرچه کُرمیت دراسکلت بتنی

-نکات لازم ،اندازه گیری واجرا

مزایا:

  • استفاده در دهانه های بلند
  • بارگذاری سنگین بدون محدودیت
  •  وزن کم در حمل ونقل و انتقالات داخل کارگاه
  • کم کردن مصرف بتن به علت فاصله تیرچه هاو…. انتخاب آن را برای مهندسین و کارفرمایان ممتاز ساخته.

تیرچه کُرمیت دراسکلت بتنی:

تیرچه کُرمیت در اسکلت بتنی سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به روند روبه افزایش کار بری سازه های بتنی ، تیرچه کُرمیت نیز بعلت عدم استفاده از شمع در زیر تیرچه ها مقبولیت یافته. حتی در سازه هائی فلزی و بتنی که بعلت کم کردن مصرف فولاد در تیرچه ، شمع در زیر تیرچه استفاده می شود ، راحتی نصب شمع بعلت همگونی خیز از پیش داده شده به تیرچه ها و تعداد کمتر شمع مورد نیاز باعث امتیاز دیگری است برای تیرچه کُرمیت .

تیرچه کُرمیت دراسکلت بتنی:

سقف کرمیت-شرکت کُرمیت پارس افتخار دارد که طرحی را از یک تفکر ابتدائی و با استفاده از پیشرفته ترین منابع علمی چون انجمن فولاد  و انجمن بتن ACI و انجمن تیرچه فولادی آمریکا  SJI وانجمن فولاد آمریکا AISC و منابع داخلی دانشگاهی به تائید مراجع علمی ایران رسانیده و برای آن نشریه-151-سازمان-مدیریت1نشریه-151-سازمان-مدیریت1سازمان مدیریت و استاندارد ملی شمارهاستاندارد12977-تیرچه و سقف کرمیتاستاندارد12977-تیرچه و سقف کرمیت را دریافت داشته.

اکنون این یک طرح ملی با مشخصات مقاومت بالا ، قیمت مناسب ، سادگی و سهولت اجرا می باشد. و بدین جهت مقبولیت عام یافته.

این سقف تنها سقف دارای استاندارد اجرائی سقف از سازمان فنی و حرفه ای ایران است.

برای مشاهده  و برداشت ازجزئیات اتصال تیرچه کرمیت در سازه بتنی و فلزی  مطابق با آئین نامه آمریکا IACI -318_2019و برای  زلزله به بخش دانلود فایل ها و مقالات ساختمانی جزئیات اتصال تیرچه کرمیت به اسکلت بتنی و فلزی مراجعه فرمائید.

نکات لازم ،اندازه گیری واجرا

اکنون به تاریخچه و توضیح کوتاهی از سقف کُرمیت-شرکت کُرمیت پارس می پردازیم.

در سیستم سقف کُرمیت از تیرچه های فولادی با جان باز در ترکیب با بتن استفاده می شود. در ساخت تیرچه های مذکور از یک تسمه، در بال تحتانی و نیز یک میلگرد خم شده در جان استفاده می شود.

تیرچه کُرمیت دراسکلت بتنی

بلوک:

برای پرکردن فضای خالی بین تیرچه ها از قالب های ثابت مانند بلوک های سیمانی، پلی استایرن، طاق ضربی ، قالب های موقت فولادی (کامپوزیت )   و قالب پلاستیکی  و یا هر پرکننده سبک استفاده می شود.

فواصل تیرچه ها بسته به نوع قالب از 73 سانتی تا 100 سانتی متر متغیراست ، روی سقف نیز با 4 الی 10 سانتی متر بتن پوشانده می شود.

تیرچه ها از نوع خود ایستا بوده و به همین علت هیچ نوع شمع بندی در زیر سقف مورد نیاز نمی باشدو تیرچه ها به نحوی طراحی می شوند که بتوانند وزن بتن خیس، قالب ها و عوامل اجرایی سقف را به تنهایی تحمل کنند.

پس ازاین که بتن به 75% مقاومت مشخصه خود می رسد ، تیرچه های فولادی با بتن به صورت یک مقطع مختلط وارد عمل شده و بارهای مرده و زنده سقف را تحمل می کنند .

در سیستم سازه اسکلت بتنی ، برای ارزانتر شدن تیرچه ها وسقف ، می توان از شمع در زیر تیرچه ها در فواصلی بین 1.5 تا 2.5 متر استفاده نمود.

این نیاز ما را بر آن داشت که جزئیات مورد استفاده خود را به صورت یک مجموعه کوچک انتشار دهیم. با توجه به آنکه در دو دهه اخیر مسئله زلزله و ارتباط دیافراگم با آن موضعیت یافته ما نیز بر آن شدیم تا جزئیات لازم اتصال تیرچه ها در سقف را با توجه به محدودیت و راهنمائی های  ACIACI -318_2019 در مجموعه زیر ارائه دهیم.

برای دیدن جزئیات کامل اتصالات اینجا کلیک کنید , وبرای دیدن ودیو آن اینجا کلیک کنید.

با ما تماس بگیرید و با سوالات و نظرات خود  ما را تشویق کنید

.Contact us and encourage us with your questions and comments

 

جی میل و واتس آپ کرمیت