کتاب جوشکاری فولاد-کرمیت پارس

 

تیرجه کرمیت با مهر استاندارد
تیرجه کرمیت با مهر استاندارد

کتاب جوشکاری فولاد-کرمیت پارس

کتاب جوشکاری فولاد-کرمیت پارس حاوی مطالب کاربردی بسیار مفید در مورد انواع جوش و جوشکاری روی فولاد است.
در فصل اول در خصوص جوشکاری با قوس الکتریک، اعم از دستی ویا اتوماتیک با الکترود پوشش دار ویا جوش زیر پودری و جوشکاری زیر پوشش گاز و در فصل دوم در خصوص انواع فولاد ،ترکیبات شیمیائی ،اثر جوش در فولاد و در فصل سوم در خصوص پیچیدگی قطعات در اثر جوشکاری وتنش پسماند .

در فصل چهارم کتاب جوشکاری فولاد-کرمیت پارس  اصطلاحات و تعاریف اعم از جوش و اتصالات، خصوصیات یک جوش کامل،انواع جوش ،بعد جوش ،اتصالات گوشه و در فصل پنجم در خصوص آماده سازی برای جوشکاری ودر فصل ششم در خصوص علائم رایج جوشکاری روی نقشه و در فصل هفتم اتصالات جوشی ودر فصل هشتم در خصوص مقاومت خستگی ودر فصل نهم در مورد شکستگی ترد و در فصل دهم در خصوص نواقص جوش و شناسائی آن ها ،انواع ترک ها و آزمایشات جوش می پردازد.

کتاب جوشکاری فولاد-کرمیت پارس

در فصل اول کتاب جوشکاری فولاد-کرمیت پارس آمده:

به طور معمول، جوشکاری فولاد به سه روشي كه در زير خلاصه شده است انجام مي‌گردد:

جوشکاری فولاد . جوشكاري دستي برق

این جوشكاري در اصطلاح عمومي، جوشكاري با الكترود ناميده مي‌شود. در اين روش جوشكاري از الكترود و يا سيم جوشكاري كه بوسيله پودر كمك ذوب معدني پوشانيده شده است و بوسيله يك انبر جوشكاري و كابل كه به دستگاه مولد جريان متصل مي‌باشد، استفاده مي‌شود. قوس با جرقه بين نوك الكترود و قطعه كار شروع شده و به صورت جريان برگشت به دستگاه مولد بر مي‌گردد. بسته به نوع الكترود و روش جوشكاري ممكنست برق توليدي از نوع متناوب و يا مستقيم (AC )يا (DC) باشد.

کتاب جوشکاری فولاد-کرمیت پارس

قوس الكتريك، الكترود و سطح قطعه كار را ذوب مي‌نمايد.

در جاييكه دو فولاد قطعه كار بوسيله حوضچه مذاب به يكديگر متصل مي‌شوند. نيروهاي الكترو مغناطيسي موجود در قوس الكتريك، باعث پرتاب قطرات ذوب شده الكترود (گويچه‌ها)به روي سطح مذاب (قطعه كار) مي‌گردد . پوشش الكترود يا كمك ذوب با اضافه نمودن مستقيم فولاد به محتويات حوضچه مذاب و همچنين عكس العمل‌هاي متالوژيكي كه باعث پاك شدن فلز مذاب و خروج مواد سر باره زائد از محتويات حوضچه قبل از سرد شدن اين مواد در عمل جوشكاري مشاركت مي‌كند.

کتاب جوشکاری فولاد-کرمیت پارس

همچنين كمك ذوب با ايجاد محيط محدود گازي، روي حوضچه، به پايداري قوس الكتريك و جلوگيري از نفوذ گازهاي محيط اطراف محل جوش كمك مي‌كند.

الكترودهاي جوشكاري داراي يك هسته فلزي از قطر 2 ميليمتر تا 10 ميليمتر مي‌باشند كه معمولاً از 5/2 ميليمتر تا 6 ميليمتر و به طولهاي 200 تا 450 ميليمتر مي‌باشد.

انواع متنوعي از الكترودها موجود است. اختلاف اصلي بين آنها در پوشش آنها مي‌باشد. سه گروه اصلي الكترود براي جوشكاري فولاد با كربن و منگنز در كارهاي جوشكاري فولاد معمول است.

بزرگترین مرجع جوشکاری AWS می تواند کمک موثری باشد.

Welded Joint Design . Author , Hincks, John Geffrey

جوشکاری فولاد.
مترجم بخش تحقیق و توسعه شرکت کُرمیت پارس

متاسفانه فقط مطالب این کتاب برای ارائه به صورت ورد وجود داشته و عکس های آن موچود نمی باشد.. تعداد محدودی از این کتاب در انبار کتاب این شرکت آماده پخش رایگان است.

دانلودائین نامه فولاد آمریکا AISC

کتاب جوشکاری فولاد-کرمیت پارس

در بخش اول این کتاب می خوانیم:

  • جوشكاري دستي برق

اين جوشكاري در اصطلاح عمومي، جوشكاري با الكترود ناميده مي‌شود. در اين روش جوشكاري، از الكترود و يا سيم جوشكاري استفاده مي‌شود كه با پودر كمك ذوب معدني پوشانيده شده و بوسيله يك انبر جوشكاري و متصل به كابل به دستگاه مولد جريان وصل مي‌شود. قوس، با جرقه بين نوك الكترود و قطعه كار شروع شده و به صورت جريان برگشت به دستگاه مولد برمي‌گردد. بسته به نوع الكترود و روش جوشكاري ممكن اس ت برق توليدي از نوع متناوب و يا مستقيم AC) يا (DC  باشد. قوس الكتريك، الكترود و سطح قطعه كار را ذوب مي‌كند.

نيروهاي الكترومغناطيسي موجود در قوس الكتريك، باعث پرتاب قطرات ذوب شده الكترود (گويچه‌ها) به روي سطح مذاب (قطعه‌كار) مي‌شود، در جايي كه دو فولاد قطعه كار بوسيله حوضچه مذاب به يكديگر متصل مي‌شوند. پوشش الكترود يا كمك ذوب، با اضافه كردن مستقيم فولاد به محتويات حوضچه مذاب و همچنين ايجاد عكس‌العمل‌هاي متالوژيكي كه باعث پاك شدن فلز مذاب و خروج مواد سرباره زائد از محتويات حوضچه قبل از سرد شدن اين مواد مي‌شود، در عمل جوشكاري مشاركت مي‌كند.  همچنين كمك ذوب با ايجاد محيط محدود گازي، روي حوضچه، به پايداري قوس الكتريك و جلوگيري از نفوذ گازهاي محيط اطراف محل جوش كمك مي‌كند.

الكترودهاي جوشكاري داراي يك هسته فلزي به قطر 2 تا 10 ميليمتر مي‌باشند كه معمولا از 5/2  تا 6 ميليمتر و به طول 200 تا 450 ميليمتر مي‌باشند. انواع متنوعي از الكترودها موجود است. اختلاف اصلي بين آنها در پوشش الكترودهاست. سه گروه اصلي الكترود براي جوشكاري فولاد با كربن و منگنز در كارهاي جوشكاري فولاد معمول است.

در فصل چهارم کتاب جوشکاری فولاد-کرمیت پارس

می خوانیم:

  • .استفاده عملي و تفسير

قطعات يك مجموعه ممكنست تحت هر زاويه‌اي با يكديگر برخورد داشته باشند و براي تعاريف اتصال و جوش محدوديت‌هايي وجود دارد. تمايز بين دو جوش مختلف مهم است چراكه تنش‌هاي مجاز طراحي معمولا بسته به نوع جوش مي‌باشند.

واقعا يك تعريف كلي رضايت‌بخش از تمامي موارد جوش نفوذي وجود ندارد. در بعضي موارد، براي مثال در دو ورق كه در كنار هم متصل شده‌اند تعريف در خود شكل قرار گرفته است. در ساير موارد، كه يكي از آنها اتصال گوشه‌اي است، تمايز بين گوشه‌اي و نفوذي مشكل مي‌گردد.

در مصارف عمومي بنظر مي‌رسد كه جوش نفوذي ذاتاً مقطع قطعات متصل شونده را بعنوان گلوگاه خود مي‌سازد و يا در دو قطعه متصل شده بهم با ضخامت‌هاي مختلف مقطع ورق كمتر را و شكل قطعات متصل شونده را نيز شامل مي‌شود، در حاليكه يك جوش گوشه‌اي يك زائده اضافي در اتصال مي‌باشد.

کتاب جوشکاری فولاد- کرمیت پارس
کتاب جوشکاری فولاد-کرمیت پارس

چاپ: انتشارات کُرمیت پارس

گالری تصاویر- شرکت کرمیت پارس

با ما تماس بگیرید و با سوالات و نظرات خود  ما را تشویق نمائید .

.Contact us and encourage us with your questions and comments

جی میل و واتس آپ کرمیت