داستان کتابخانه سیستان- سورداغال

 

تیرجه کرمیت با مهر استاندارد
تیرجه کرمیت با مهر استاندارد

داستان کتابخانه سیستان- سورداغال

داستان کتابخانه سیستان- سورداغال دردبستان روستای سور داغال واقع درتوابع زابل استان سیستان ، نیاز به کتابخانه ای داشت که توسط خیرین ساخته می شد . بانی خیری برای این شرکت و همکاران شد تا هم سیاحتی باشد و هم خدمتی. حدود 1600 کیلومتر راه در یک خودرو، پر از عشق و سوغاتی برای بچه های دبستان. کامیون خاور به همراه بار سازه کتابخانه روز قبل رفته بود. روز چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401 صبح از مسیر سمنان ، شاهرود ، سبزوار،بیرجند، بردسکن و نهیبندان خود را در پنج شنبه صبح به زابل و محمد آباد و سورداغال رساندیم.

داستان کتابخانه سیستان- سورداغال

شروع:

داخل دبستان وسائل رسیده را کنترلی کردیم و سوغاتی بچه ها را در دفتر دبستان به امانت گذاشتیم. به لطف جناب دکتر علیرضا میر و آموزش و پرورش شهرستان هامون در مهمانسرای شهرمحمد آباد آن اداره اسکان گرفتیم. صبح جمعه کار شروع شد. دو نفر از بچه های محل ، یوسف و عیسی ، برای آموزش و یاد گیری روش های نصب سازه با ما همراه شدند. در سه روز اسکلت کتابخانه بر پا و پانل های سقف و دیوار و در وپنجره نصب و سازه آماده بتن پاشی شد. در انتهای روز پنجم کتابخانه آماده برای گچ کاری داخل و سیمان کاری نمای ساختمان بود. این کتابخانه درتاریخ 23 تیرماه 1401 افتتاح شد.

داستان کتابخانه سیستان- سورداغال

قدر دانی:

ما در مدت 6 روزی که در آنجا بودیم،در کنار بچه های کنجکاو ،که دائم سوالاتی داشتندو مدیر محترم دبستان، جناب شهرام یاغی زایی و معلمین مهربان ، کار کردیم و چند روز خوش را گذراندیم. شب ها هم در مهمانسرا با استادانی که از شهرهای بزرگ کشور مانند تهران ، شیراز وشهر های دیگر آمده بودند تا رایگان محصلین پای کنکور آن شهر دور افتاده را آماده کنکور کنند ، بودیم و درس انسانیت را در محضرشان مشق شب نوشتیم.

داستان کتابخانه سیستان- سورداغال

حیف است که در این چند سطر ،نام این استادان چون استادمحمدصادق روحانی، استاد پیمان کشاورز صدر ، استاد سید مصطفی احمدی ، استاد مهدی نظری، استاد ابوالقضل احدزاده، استاد سهیل حبیبیان، استاد حسین پور ابرهیمی، استاد شایان فلامرز، استاد مسعود رضائی، استاد دلاور حسین پور، استاد محمد رضا بنددهی و…آورده نشود. و اما مورد این سازه. این سازه در زمان زلزله کرمانشاه و برای خدمتگزاری به مردم آن سامان ساخته و چندین دستگاه آن در ازگله و شیخ صله نصب و تعدادی نیز برای باغ های اطراف شهرها و سه دستگاه کلاس مدرسه در بلوچستان و…نصب شده.

داستان کتابخانه سیستان- سورداغال

این کتابخانه دارای 8 متر طول، 4 متر عرض و 2.5 ارتفاع می باشد. در ویدیو یی که برای معرفی چگونگی نصب می بینید نشان دهنده سرعت بالاو آسانی نصب می باشد. هزینه آن در مقایسه با ساختمان با مصالح سنتی و یا کانکس ارزانتر و مقاومت آن در مقابل سوانح طبیعی و آتش سوزی قابل مقایسه نیست. دوام بسیار طولانی و تبادل حرارت بسیار کم از مزایای دیگر این ساختمان است. استفاده از این نوع سازه را به تمامی دست اندر کاران ساختمان توصیه می کنیم.

داستان کتابخانه سیستان- سورداغال

در دستورالعمل آپارات در مورد توضیحات ویدیو آمده که از تکرار عنوان و تکرارکلمات کلیدی پرهیز کنید. کلمه کلیدی این نوشته عشق ، ایران و ایرانی است که در جای جای ویدیو بوسیله همه شرکت کنندگان ، بدون گفتن ، دائم تکرار می شود و دیگر نیاز به تکرار مکرر در این نوشته ندارد. دست اندرکاران که نامشان در ویدیو نیست واگر در این نوشته آمده ، فقط یکبار آورده شده ، یادی است تا خواننده بداند که عاشق این مرز و بوم و این خاک کم نیست.

داستان کتابخانه سیستان- سورداغال

ویدیو این سازه را در  این آدرس https://www.aparat.com/v/FYVk1 مشاهده فرمائید.

aics

aisc