تیرهای لانه زنبوری و سلولی-بخش دوم
تیرجه کرمیت با مهر استاندارد
تیرجه کرمیت با مهر استاندارد

تیرهای لانه زنبوری و سلولی-بخش دوم

تیرهای لانه زنبوری و سلولی-بخش دوم -Castellated and Cellular Beam Design که به دنبال تیر لانه زنبوری- بخش اول-AISC که قبلا به چاپ رسیده به حل مسئله نمونه ای درمورد تیرهای لانه زنبوری می پردازد . در این جلدکتاب به حل مسئله ای در مورد تیر لانه زنبوری ،بدون بتن، و در تیر لانه زنبوری 3-AISC این کتاب به حل تیر لانه زنبوری با بتن پرداخته است. این کتاب توسط انجمن فولاد امریکا AISC تهیه شده و توسط  مهندس محمدجعفر کُرمی ترجمه و نکات لازمی به آن ضمیمه شده.

تیرهای لانه زنبوری و سلولی-بخش دوم

تیرهای لانه زنبوری و سلولی-بخش دوم

مترجم آرزو های خود را در 50 سال تجربه کار مهندسی بیان کرده است:

بعد از حدود پنجاه سال کار مهندسی لازم دیدم آرزوی خود را برای آنانی که در این راه ‏هستند ویا می آیند بگویم ، شاید برآورده شود.‏
‏آرزو دارم که جامعه گلگون ما ،مخصوصا جامعه علمی ایران، از جهل، ترس، حرص و ‏بخل نجات یابد.‏
آرزو دارم جهل ما را از شناخت دور نسازد.
آرزو دارم ترس مارا وادار به دروغ گوئی و ‏پنهان کاری نکند.
آرزو دارم حرص پا به دامنه خواسته های به ا ندازه ما نگذارد و آرزو دارم ‏بخل پایش از حسادت های کوچک وسازنده ،فراتر نرود و راه را بر تکامل و پیشرفت ‏جامعه نبندد. ‏
بیائید برای یگدیگر آرزوی پیشرفت و موفقیت داشته باشیم . زیر پای پیشرفت هم را با کج ‏خلقی ها و بد گوئی خالی نکنیم. بیائید موفقیت دیگران را موفقیت خود بدانیم و حداقل در ‏خوشحالی به دست آورن آن شریک شویم.

تیرهای لانه زنبوری و سلولی-بخش دوم

شاگرد و دانشجوی عزیز: دانش و مراجع خود را پنهان مکن و با دیگران به اشتراک بگذار. ‏
معلم و استاد عزیز : نام و آثار دیگران را از شاگرد و دانشجوی خود، برای آنکه آثار خود را ‏جلوه گر سازی و یا برای آموزش آن انتظار داشته باشی ، پنهان مکن. ‏

من ترجمه این کتاب را به تو انسان آزاد و آزاده تقدیم می کنم.

تیرهای لانه زنبوری و سلولی-بخش دوم

تاریخچه:

ایده تولید باز شو در جان یک تک تیربال پهن فولادی به سال های اولیه استفاده  ازمقاطع فولادی جهت عبور خطوط تاسیساتی  از میان تیرها برمی گردد.

در این مجموعه ، تیرهای لانه زنبوری(Castellated Beams) به عنوان یک تیر فو لادی با جان باز شده شامل سوراخ های شش گوش و تیرهای سلولی(Cellular Beams) به عنوان تیر فولادی با جان باز شده شامل سوراخ های دایره  تعریف شده است.

تیرهای با  با بازشو های تکراری  برای اولین بار در  در سال 1910 بوسیله:

Chicago Bridge and Iron Works (Das and Srimani, 1984)

استفاده شد.این ایده همچنین مستقلا توسط G.M. Boyd در آرژانتین درسال 1935 توسعه  یافت. اما در 1935 در انگلستان  ثبت اختراع شد. (Knowles,1991 ). در سالهای دهه 1940  استفاده از تیرهای لانه زنبوری وسلولی به صورت قابل ملاحظه ای  افزایش یافت.

بخشی به دلیل تنوع محدود مقاطع فولادی که کارخانجات نورد تولید در اروپا می توانستند تولید کنند. کارخانه های فولاد می توانستند به صورت اقتصادی  بسیاری از مقاطع بزرگتر را(با استفاده از مقاطع نورد شده کوچکتر.م) ، به علت کم بودن نسبت هزینه های کارگری به مواد، بوسائل دستی ببرای سازند. اگرچه، کارخانه های فولاد در ایالات متحده محدودیت های بخش مشابه و هزینه های کم کار در اروپا را نداشتند.

تیرهای لانه زنبوری و سلولی-بخش دوم

روش های جدید تولید و اتوماسیون و تاثیر آن بر تیرهای لانه زنبوری:

در نتیجه، ساخت چنین تیرهائی از لحاظ اقتصادی (در آمریکا.م)مناسب نبود. بنابراین ، استفاده از تیرهای لانه زنبوری و سلولی تا زمانیکه تکنیک های تولید اتوماتیک قابل دردسترس نگرفت، کاهش یافت. اتوماسیون پیشرفته در ساخت، همراه با نیاز معماران و مهندسان سازه برای جستجوی راه های کارآمدتر و ارزان تر برای طراحی سازه های فولادی، منجر به استفاده ازتیرهای لانه زنبوری و سلولی در ایالات متحده شده و افزایش استفاده از مقاطع توسعه یافته در سراسر جهان رخ داد .

این پیشرفت منجر به ایجاد موسسه بین المللی تولید کنندگان تیرهای سلولی (International Institute of Cellular Beam Manufacturers) در سال 1994 شد. که به منظور توسعه، ایجاد و حفظ استانداردهای طراحی و تولیدتیرهای لانه زنبوری و سلولی در سراسر جهان شد.

تیرهای لانه زنبوری و سلولی-بخش دوم

برای مشاهده ویدیو کوتاه مربوط با این بخش کتاب لانه زنبوری و سلولی در سایت آپارات اینجا کلیک فرمائید.

برای دانلود pdf کامل این بخش ،متن کامل کتاب جلد2 لانه زنبوری اینجا کلیک فرمائید.

در ایران توسط  شرکت کُرمیت پارس طرحی با استفاده از ورق سرد نورد ارائه شده .در این طرح مصرف فولاد تا 40 درصد تیر آهن لانه زنبوری معادل کاهش می دهد.ما آن را نئو کرمیت(New Kormit) نامیده ایم.

تیرهای لانه زنبوری و سلولی-بخش دوم
تیرهای لانه زنبوری و سلولی-بخش دوم

تیرچه کورمیت-شرکت کُرمیت پارس 1

طول نشیمن تیرچه فلزی کرمیت1

دانلود مشخصات ابعادی تیرچه کرومیت1

دانلود کلیه مشخصات ابعادی تیرچه کرمیت1

اتصال تیرچه کورمیت در اسکلت بتنی و فلزی

 

با ما تماس بگیرید و با سوالات و نظرات خود  ما را تشویق کنید

.Contact us and encourage us with your questions and comments

 

جی میل و واتس آپ کرمیت